fbpx
Content marketing – Dlaczego zyskał taką popularność?

Content marketing – Dlaczego zyskał taką popularność?

Czas czytania: 3 minuty

Wydatki na reklamę stale rosną. W 2017 roku polskie firmy zainwestowały w promocję 8,78 mld zł, zaliczając ponad 2% wzrost względem roku poprzedniego. Aż 1/3 tej kwoty zasiliła marketing internetowy, który według badań przeprowadzonych przez PageFair, może być blokowany nawet przez 200 milionów użytkowników na całym świecie.
Obecni konsumenci są zmęczeni wszechobecnymi reklamami do tego stopnia, że wykształciła się w nich tzw. ślepota banerowa. Pozwala ona odruchowo ignorować reklamy lub elementy strony, które je przypominają. To zmusiło rynek do zmiany strategii. Aby zdobyć uwagę konsumenta, marketerzy potrzebowali czegoś, co go zainteresuje. Czymś takim jest content marketing.

Content marketing

Dynamiczny wzrost zaliczył w 2012 roku, stając się jednym z najszybciej rozwijających się obszarów marketingu. Dzięki swojej przyjaznej formie zyskał zwolenników, którzy nie uważali tego rodzaju reklamy za intruza. Co więcej, wyrażali oni zgodę na otrzymywanie dodatkowych treści na swoją skrzynkę mailową. Badania opublikowane w tym samym roku przez AOL i Nielsel, mówiły o ogromnych 30 milionach treści, które dla internautów na całym świecie były na tyle wartościowe, że pragnęli się nimi podzielić.

To właśnie ten model zachowań społeczności internetowych wykorzystuje content marketing. Udostępnianie treści wśród znajomych nie tylko ułatwia dotarcie do szerokiego grona odbiorców, ale także zwiększa ich wiarygodność, a tym samym wartość. To z kolei umożliwia firmom prowadzącym kampanie marketingu treści być bliżej Klienta i w konsekwencji poznać jego upodobania.

Inbound marketing jest tańszy!

Marketing przychodzący nie tylko kosztuje mniej niż tradycyjna reklama, ale też częściej się zwraca. Według badań opublikowanych przez Hubspot w 2014 roku nawet 50% marketerów deklaruje zwrot środków zainwestowanych w content marketing.

Pośrednim działaniem marketingu treści jest docieranie do nowych Klientów poprzez dotychczasowych. Obecny odbiorca, decydując się na produkt lub usługę firmy wykorzystującej content marketing, nie tylko zna jej wartości, misję oraz ofertę, ale także akceptuje ewentualne wady. Obdarzając markę takim zaufaniem, może stać się jej ambasadorem i opowiadać o niej znajomym, generując tym samym nowych Klientów.

Budowanie tak silnych relacji opiera się na zaufaniu. Te z kolei wypracowują wartościowe treści udostępniane przez markę. Śledzenie obecnych trendów i reagowanie na nie to recepta na problemy Klienta. Poprzez wsparcie na poziomie merytorycznym, firma staje się dla Konsumenta partnerem godnym zaufania. A taki podmiot ceni bardziej od firmy, która usiłuje sprzedać produkt, nie bacząc na potrzeby.