fbpx
Jak poprawić SEO w 5 krokach?

Jak poprawić SEO w 5 krokach?

Czas czytania: 3 minuty

Profesjonalna i responsywna strona internetowa to podstawa działań marketingowych każdego przedsiębiorstwa. Ale czy w czasach wszechobecnej digitalizacji sama obecność w Internecie to nie za mało? Mnogość podmiotów działających w tych samych branżach zmusza przedsiębiorców rozważań “jak poprawić SEO?” i podejmowania działań ułatwiających dotarcie do konsumentów.

Pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania jest zmienna, dlatego działania SEO są procesem ciągłym. W przeciwieństwie do kampanii SEM, gdzie szybkie rezultaty są widoczne tak długo, jak pozwala budżet. Efekty działań optymalizacyjnych są czasochłonne, ale zwykle długotrwałe.

Jak poprawić SEO? Synergią!

Na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania wpływa szereg czynników. Część z nich, jak modyfikacja struktury strony, to zabiegi jednorazowe, inne wymagają regularnej aktualizacji. Równoległa optymalizacja wielu obszarów zwiększa szanse na konkurencyjną pozycję w rankingu Google.

Aby skutecznie zarządzić procesami, niezbędna jest efektywna strategia, która uwzględnia kilka kluczowych obszarów SEO.

  1. Właściwie słowa kluczowe

Wybór słów kluczowych może być szybki, ale może też być skuteczny. Czas poświęcony na dokładną obserwację grupy docelowej oraz analizę działań konkurencji, zaowocuje wyższą skutecznością w docieraniu do konsumentów. Pozycjonowanie witryny na przypadkowe frazy nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

  1. Regularne publikacje

Systematycznie dodawane treści są wartościowe dla robotów indeksujących Google. Im więcej unikatowego i jakościowego contentu, tym większa szansa na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Ale nie tylko Google docenia aktualizowane witryny. Regularne publikacje w sekcji blogowej to większe grono odbiorców, którzy chętnie udostępnią interesujące treści, zwiększając zasięg strony.

  1. Promocja i link building

Tworząc skuteczną strategię content marketingową, nie można zapomnieć o promocji treści. Nawet najlepszy artykuł może mieć kłopot w dotarciu do odbiorców, jeżeli zasięgi strony są jeszcze niskie. Dlatego o  każdym pojawiającym się na stronie materiale, warto poinformować za pośrednictwem Social Mediów oraz w newsletterze. Dodatkowym wsparciem jest płatna promocja, dzięki której treści mają większe szanse na dotarcie do nowych odbiorców i pozyskanie linków, które dla robotów indeksujących są bardzo wartościowe.

  1. Kondycja strony

Myśląc o tym, jak poprawić SEO, nie można zapomnieć o strukturze witryny, która jest elementem niemal równie ważnym, co content marketing. Strona, której kod html nie jest zgodny ze standardami W3C, utrudni robotom indeksującym klasyfikacje. Przesycona materiałami o zbyt dużej wadze, będzie się wczytywała za długo. Niedostosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, będzie nieczytelna. W konsekwencji wszystkiego strona będzie osiągała niskie pozycje w wynikach wyszukiwania oraz nie będzie przyjemna w użytkowaniu.

  1. Ponad 200 czynników

To tylko kilka czynników wpływających na organiczne wyniki wyszukiwania. Pełna lista przekracza 200 pozycji, a uwzględnienie wszystkich jest oczywiście niemożliwe. Część z nich, jak wiek domeny czy kraj pochodzenia to elementy, na które w ogóle nie ma wpływu. Dlatego, aby osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, dobrze jest skupić się na jednoczesnej optymalizacji najważniejszych czynników i nie poprzestawać na jednorazowych działaniach.