fbpx
Reklama na Facebooku – 6 kroków do pierwszej promocji

Reklama na Facebooku – 6 kroków do pierwszej promocji

Czas czytania: 4 minuty

Social Media to w dzisiejszych czasach obszar obecności obowiązkowej dla każdego przedsiębiorcy. Możliwość komunikacji z konsumentami za pośrednictwem portalu, skutecznie buduje wiarygodność i zaufanie wobec marki. Ale dzieło Marka Zuckerberga ma jeszcze jedną, istotną zaletę – ponad 2 miliardy użytkowników, do których marka może łatwo dotrzeć poprzez działanie, jakim jest reklama na Facebooku.

Ads Manager jest systemem umożliwiającym sprawne tworzenie oraz emisję reklam. Na cały proces składa się kilka etapów, dzięki którym reklama może być precyzyjnie dostosowana do grupy docelowej, skutecznie realizując założone cele. Jak ją stworzyć? Oto 6 kroków do pierwszej reklamy na Facebooku:

  1. Wybierz metodę płatności.

Etap obligatoryjny tylko podczas uruchamiania pierwszej kampanii. Opłaty za reklamy można dokonać na 3 sposoby. Zdecydowanie najpopularniejszym rozwiązaniem jest podpięcie do konta karty kredytowej i upoważnienie Facebooka do samodzielnego pobierania płatności. Drugi sposób to płatności za pośrednictwem PayPala – serwisu umożliwiającego wysyłanie i odbieranie płatności przez internet. Najmniej popularnym sposobem rozliczeniowym są Facebookowe kupony reklamowe. Mogą one być przyznane z okazji okresowych promocji, usługi facebookmail.com lub w ramach współpracy z Facebookiem, jako firma albo witryna partnerska. Ich zakup nie jest obecnie możliwy.

  1. Ustaw cele kampanii

Skuteczna kampania reklamowa opiera się na celach, które powinna realizować, a tych Facebook oferuje, aż 11. Podzielone na 3 kategorie: świadomość, branie pod uwagę oraz konwersja, ułatwiają efektywną promocję. Dostępne cele są mocno sprecyzowane. Rozpoznawalność marki oraz zasięg na pozór bardzo podobne, różnią się częstotliwością emisji reklamy na konkretnego odbiorcę. Dlatego przed uruchomieniem kampanii, warto dokładnie przeanalizować dostępne warianty.

  1. Określ grupę docelową

Największą zaletą systemu Ads Manager jest możliwość precyzyjnego określenia grupy, do której reklama powinna dotrzeć. Wybór jednego konkretnego lub kilku największych miast, określenie zainteresowań i upodobań czy nawiązanie do ważnych wydarzeń życiowych, jak zbliżający się ślub, to tylko część funkcjonalności Ads Managera. Dzięki tak szczegółowym parametrom możliwe jest efektywne promowanie marki, nawet w przypadku niskobudżetowych kampanii.

  1. Wybierz lokalizację reklamy

Reklama Facebooka może być wyświetlana w 3 środowiskach: Facebook, Instagram oraz wciąż mało popularny w Polsce Audience Netwok, czyli powierzchnia reklamowa w aplikacjach mobilnych. W zależności od charakterystyki branży oraz rodzaju contentu marka może wybrać optymalne połączenie.

  1. Określ budżet i czas trwania kampanii

Ads Manager umożliwia ustalenie budżetu na dwóch zasadach: całkowitym oraz dziennym. W przypadku wyboru tego drugiego Facebook informuje o maksymalnej kwocie, jaka może zostać wydana w ciągu tygodnia. Drugim krokiem jest określenie czasu trwania kampanii. Warto go zdefiniować. W przeciwnym razie reklama będzie wyświetlana w trybie ciągłym, generując kolejne opłaty związane z jej emisją.

  1. Stwórz kreacje reklamową

Ostatni etap. To tutaj reklama na Facebooku nabiera kształtów. Może być ona w formie karuzeli, obrazu, filmu, pokazu slajdów, kanwy oraz wielu innych. Atrakcyjna kreacja ma większą szansę na zainteresowanie odbiorcy, dlatego proces projektowania warto potraktować poważnie. W przypadku form graficznych należy pamiętać, aby tekst nie zajmował więcej niż 20% całej powierzchni. W przeciwnym razie Facebook obniży zasięg reklamy.

To wszystko. Pierwsza reklama na Facebooku nie jest tak trudna, jak się wydaje. 6 prostych i intuicyjnych kroków prowadzi do uruchomienia kampanii, która będzie pracować na sukces marki. Powodzenia!